Четвер, 12.26.2024, 3:51 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя математики Гвоздецької Л.О.

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Гра – подорож «Пізнай себе»

Управління освіти і науки України

Комунальна установа Сумська спеціалізована

школа I – III ступенів № 2 ім. Д. Косаренка

 

 

Гра – подорож

«Пізнай Себе»

 

 

                                         Підготувала вчитель

                                                                                                         математики

Гвоздецька Л.О.

Гра – подорож «Пізнай себе»

Мета:  створити умови для демонстрації своїх захоплень, для розвитку творчих      

             здібностей учнів, обговорити поняття «здібність», «талант».

Обладнання:      

  • виставка творчих робіт учнів «Світ моїх захоплень»;
  • карта Країни Талантів;
  • портрети видатних вчених фізиків, музикантів, письменників;
  • вислови талановитих людей:

«Тільки після невтомної праці з’являється талант» - народна мудрість,

«Не має значення що шукаєш, важливо, що знаходиш» - Б. Паскаль,

«Пізнав самого себе, ніхто не залишається тим, хто він є» - Т. Манн,

«Найбільша перемога – це перемого над собою» - Л. Леонов,

«В кожній людині живе геній» - Антуан де Сент Екзюпері.

 

Звучить пісня про Сумщину. На фоні пісні демонструється по монітору презентація «Видатні люди Сумщини».

 

Людина, як зірка, народжується серед туманності, у нескінченності спалахує й падає у нескінченність як зірка, вона народжується, щоб світлішим став Всесвіт. Талант! Упродовж багатьох сторіч людина шукає відповіді на запитання: що таке талант?

Міркування дітей

Висновки. Давні люди, приміром, пояснювали існування неабияких здібностей божественним, неземним походженням або втручанням. Обдарована особистість, на думку древніх, це щасливий обранець Богів.

Корінь слова «обдарованість» - «дар», а це те, що не зароблено, не заслуговано, а вже отримано, наділено природою. Чи так є насправді, чи талант є спадковою якістю? Чи можна заздалегідь передбачити чиюсь обдарованість, вгадати майбутні досягнення людини?

На думку про незвичайний дар наводять дуже ранні та яскраві вияви здібностей В. Моцарта, Ф. Шуберта, М. Мусоргського, В. Гюго та інші.

Трапляється й таке, що люди, які не виявляли ніяких здібностей у дитинстві, досягали у дорослому житті видатних успіхів. Наприклад, Альберт Ейнштейн у школі вважався, якщо сказати сучасною мовою – учнем із початковим рівнем навчальних досягнень. А геніального російського співака Ф. Шаляпіна не прийняли в юні роки до церковного хору.

Спробуємо визначити ознаки обдарованості

(учні обдумували це питання заздалегідь; ознаки написані на аркуші; прикріплюються магнітом на дошці).

  1. Допитливість
  2. Прагнення до мислення
  3. Оригінальність мислення
  4. Схильність до нестандартних асоціацій
  5. Висока концентрація уваги
  6. Феноменальна пам'ять
  7. Широта інтересів
  8. Прагнення до лідерства
  9. Любов до змагання
  10. Почуття гумору

Послухайте, будь – ласка, легенду про сутність людини. «Боги, створюючи світ, замислилися, де сховати від людини її найголовнішу таємницю: у глибокій печері, на дні океану або на небі, серед зірок? Але рано чи пізно люди потрапляють туди. І нарешті Боги вирішили сховати таємницю у середині самих людей. Адже у себе людина не здогадається зазирнути». Багато у чому Боги мали рацію: ми знаємо про себе набагато менше, ніж про довкілля. Та водночас Боги помилилися. Щоб не вивчала людина, про що б вона не мріяла, за цим завжди стоїть допитливість стосовно себе.

А зараз ми з вами відправимося у подорож до  Країни Талантів. Спробуємо дізнатися, які ми є, більше пізнати себе.

(Оголошується маршрут подорожі:

1.Інтелектуальні сходинки

2.Літературна вітальня

3.Острів казок

4.Галерея креативності

5.Майстерня мистецтв

6.Гора талантів

7.Пісенна площа)

 Для цього ми розділимося на три команди: «Розумники», «Знавці», «Допитливі».

А тепер я прошу вас сказати, що ви очікуєте від цієї подорожі.(Учні говорять про свої очікування від подорожі)

Вчитель нагадує правила роботи групи.

1 Станція «Інтелектуальні сходинки»

  За першу правильну відповідь команда отримує жетони - 3квітки,за другу правильну відповідь – 2квітки,останні - отримують 1 квітку

2 Станція «Літературна вітальня»

      Поезія розвиває,виховує емоції. У вірші може бути прекрасним навіть одне слово.

      Командам пропонується скласти вірші по заданим римам:

  1.  
  • обминає-єднає
  • красно-рясно
  • ласка-казка
  • дорога-тривога
  • гай-край

II.

  • ходила-говорила
  • сонце-віконце
  • жити-любити
  • звертатись – всміхатись
  • доля-тополя

III.

  • красний-прекрасний
  • привітати-побажати
  • родина-людина
  • тепло-крило
  • Україна – калина

 

3 Станція «Острів казок».

Всі ми родом з дитинства. Казка – джерело народної мудрості. І ось ми зараз з вами поринемо в казку. Кожен з вас стане казковим героєм, режисером. Ми інсценізуємо казку, яку написала учениця нашого класу Передерій Таїсія (казка запечатана в збірнику кращих художніх творів сумських школярів «Диво калинове», 2008 р.).

(Інсценізація «Казки про Змія та Мудрого Івана»)

 

4 Станція «Галерея креативності»

«Талановита людина талановита в усьому».

Учениця нашого класу Передерій Таїсія малює пензлем, олівцем. В неї є своя авторська техніка. Таїсія має кілька персональних виставок, займає призові місця в конкурсах малювання «Юний дизайнер», «Пленер», вона кращий читач міста 2010 року, нагороджена путівкою в дитячий табір «Артек».

Таїсія представить до вашої уваги свої роботи

(проходить презентація картин Передерій Таїсії)

 

5 Станція «Майстерня мистецтв»

А тепер ми з вами станемо майстрами, художниками.

Кожна команда художників намалює за допомогою мочалок картину «Моє місто в майбутньому».

(Діти малюють картину , кожна дитина малює тільки одним своїм кольором. Після закінчення проходить захист картин).

 

6 Станція «Гора талантів»

На цій станції учні показують свої таланти.

  1. Шевченко Олег читає гуморески П. Глазового.
  2. Танець – це поєднання рухів музики, слуху і звуків.

Український танок виконує Шестерніна Марина.

(Учениця проводить майстер-клас по танцям для учнів. З кожної команди запрошується хлопець та дівчина.)

  1. Спорт – це сила, спритність, грація, координація рухів. Перед нами виступить кандидат у майстри спорту з художньої гімнастики Андрєєва Анна.

 

    Ніщо в світі не дається без зусиль важкої праці. Людина, яка з дитинства навчилася долати перешкоди, допомагати іншим, не піддаватися спокусам, перемагати власну лінь, може домогтися в житті того, чого вона хоче, досягти своєї мети, стати талановито людиною.

Добігає кінця наша подорож .ми повинні підрахувати наші бали – діти.

(Іде підрахунок балів).

Але, на мій погляд, яка команда перша - це не так важливо, бо як сказав         Б. Паскаль «Не має значення що шукаєш, важливо, що знаходиш». Отже, важливо те, що знайшов для себе кожен з вас під час цієї подорожі.

Закінчити подорож хотілося словами Т. Манна «Пізнав самого себе, ніхто не залишається тим, хто він є».

Ким ви стали після подорожі? Якими ви стали?

Прошу з вас на отриманих квіточках написати чи співпали ваші очікування перед початком подорожі з тими результатами, що маєте в кінці.

(Опитування дітей.)

7 Станція «Пісенна площа»

У кожної подорожі повинен бути щасливий фінал. На нашій пісенній площі ми заспіваємо «Веселкову пісню». Чому веселкову?

В народі кажуть, що гарна прикмета для подорожнього пройти під гігантською підковою – райдугою. Дуга раю, райдуга – це і надія, і дороговказ, це арка, яка веде до щасливого майбутнього.

(Діти виходять на Пісенну площу і співають, під час пісні вони прикріпляють квіти зі своїми результатами праці на нарисовану райдугу.)

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Copyright MyCorp © 2024
uCoz